Monday, January 9, 2012

lost and not found

ptg nie, satu lagi kejadian yg mengharukan terjadi...dan ianya bukan terjadi kepadaku, tetapi kpd en ashaari pulak...salah seekor anak kucen en ashaari telah pun meninggalkan dunia ni dalam keadaan yang misteri...punca sakit anak kucen tersebut pun tidak diketahui...sayangnya, kalau aku veterinar, mesti aku akan jenguk anak kucen tersebut, tapi apakan daya, aku cuma seorang makhluk biasa je yang cetek ilmu...rasa sedih sangat2 sbb nie la anak kucen pertama en ashaari jaga dan pergi dalam masa yang sangat singkat...

aiko-semoga anak kucen ni hidup dengan bahagia dan sihat walafiat kat syurga :)
ak mmg menyukai kucen...tetapi ak xpenah lg berhadapan dgn situasi di mana kucen2 peliharaan ak mati di depan mata...so ak xpenah lagi experience betapa pedihnya hati ini bila melihat kucen yg ko syg2 selama ni just terdampar xbermaya di hadapan kau tanpa mampu berbuat apa2...ak tak berani nak kata bahawa aku mengetahui betapa sakit dan sedihnya en ashaari tatkala beliao merenung ank kucen tersebut di hadapan mata beliao, dan pada ketika itu juga beliao menitiskan air mata sbb Aiko, mungkin sbb beliao pun xtahu lagi apa yg mampu beliao lakukan utk menyelamatkan nyawa anak kucen tersebut...terlalu singkat masa anak kucen tersebut berada di dunia ini...namun hidup dan mati semua di tangan Tuhan...aku yakin anak kucen tersebut pasti akan lebih bahagia walau di mana pun anak kucen tue pergi lepas ni...

yang aku kesalkan adalah, apabila en ashaari berada di dlm keadaan bersedih tersebut, ak pula tidak mampu berkata apa-apa...ak xtahu bagaimana dan apa yg patut ak katakan bagi menenangkan perasaan beliao...sedih melihat keadaan en ashaari begitu...dan ak just merenungnya sahaja sbb lidah ak kelu untuk menuturkan kata-kata....aku berharap sgt yg aku boleh memberi dia semangat ketika itu, ataupun menyatakan bahawa tidak salah untuk dia menangis atas pemergian sesuatu yg dia sayang...tapi, walau aku cuba untuk bersuara, tade satu pun perkataan yg keluar...


aku harap aku boleh jadi yg lebih baik utk dia, memberinya sokongan dikala dia memerlukan, memberinya semangat ketika dia lemah, memberinya kata-kata perangsang untuk dia berdiri semula, menemaninya dikala suka dan duka, dan mampu membuatnya ceria dikala dia berduka....i guess im just not fit to be that type of person...and all i could do was just cry because of the pain that he felt, and it was so painful to see him like that yet i wasn't able to do anything else but just stay back and let him all alone with his lost...how i wish i was different....how i wish i could at least give him something...anything that could ease him from his sorrow....but i didnt, cuz i dont kno wat should i do...guess im not really a good girlfren for him...i wish i could just apologize to him for being such a wood (kayu) no feeling  after all....i am a robot~ sorry if i am not perfect for u...  

No comments: