Thursday, November 22, 2012

diendahkan selama-lamanya...

hai....aku da berusaha buat slide presentation sejak beberapa hari lalu...dan hari ni merupakan hari aku present....punya la aku bersemangat hias slide aku semata-mata nk bagi mata yg menilai tue tertarik....ak siap edit bnyk2 kali lak tue....tambah info, buang yg lma, tapis benda tue, cari baru kt google, rujuk journal bnyk2 kali, bukak balik prepoposal arie tue, carik gambar background lawa, buat kaler tone menarik, bg contrast slides supaya senang bca, guna mcm2 smart art, crop gambar supaya nmpk lawa jew masuk slide...and aku siap save bermcm-mcm version kt pendrive aku supaya xde fault msa nk copy masuk pc bilik seminar nti...penat ow buat slide tue.....

then...bila masa aku present, aku da mindset kn otak aku supaya deliver speech dgn gaya konfiden, suara aku kuatkan, olah ayat kt slide, jgn baca slide jew, kena tengok mata penilai n org laen gak, setiap gambar apparatus aku akan explain sampai la diorg paham n bermcm-mcm lg la mindset aku....

so xpe la, aku mulakan, suara ok, kuat...xde masalah...ayat pun ada gak ak tokok tambah selain baca dari slide...pastu, aku tengok org kt dlm bilik seminar, ok, semua org pay attention...then, tetiba penilai ngah berckp-ckp ngan penyelia..so xpe aku tggu dlu smpai diorg abes bru la aku continue...then pabila aku continue, aku tengok penilai, penilai menguap...sekali, 2 kali 3 kali....bnyk2 kali gak la penilai tue menguap...padahal aku da kuatkn suara da...pas da abes menguap tue, penilai bercakap-cakap ngan penyelia...ntah la apa yg diorg ckp kn....padahal aku msa tue tngah tunjuk gambar appratus...tengah explain....diorg pandang kt slide aku pun tidak...xkn la tetiba aku nak benti dari explain kt slide aku n tggu diorg abes bercakap kn...kang x pasal2 diorg ingat aku kurang ajar lak...so xpe la aku pown continue jew explain gambar soxhlet babi bodo tue kt dinding, kat pc, kt rostrum, kt keyboard n kat semua benda tunggul la yg sudi dengar kata2 aku tue...

tawu x apa yg aku rsa? sedih tawu x, SEDIH!!!!  aku buat slide tue utk present kat penilai! penilai x tengok! penilai lebey suka bincang2 dgn penyelia dari tengok presentation aku...padahal bnyk da aku modified and tambah baik slide aku tue...x menarik lg kew? bosan? x suka aku? aku rsa cam bodo jew aku edit slide tue bbrp kali dlm bbrp mlm nie....aku rsa bodo sbb penat2 buang msa google images of mushrooms, bacteria and wateva fuck smlm...law aku taw camney la jadinya, aku tido jew kul 10 mlm tdi taw!!!

so xpe, lastly, penilai dan penyelia da abes bercakap2...bercakap apa ntah...aku da xde mood da time tue...nk senyum pown aku rsa cam da xde kudrat lg....skrg nie tinggal nk tggu soklan dari penilai jew...

No comments: